Pēdējā laikā tautsaimniecībā ir ievērojami pieaudzis pieprasījums pēc konstrukciju riska un drošuma analīžu metožu pielietojuma. Riska un drošuma analīzes metodes ir starpdisciplināra inženierzinātņu joma, kas prasa būvzinātnes dažādu nozaru pielietojumu, kā arī izpratni par varbūtības, drošuma un lēmumu pieņemšanas metodēm.
Nevēlamas lielas amplitūdu svārstības un trokšņi ir traucēklis dažādu tipu civilo un militāro konstrukciju efektīvai darbībai. Tāpat vibrācijas un troksnis ir viens no visvairāk izplatītākajiem vides kaitīgajiem faktoriem. Vibrācijas un trokšņa ilgstoša iedarbība var radīt nopietnas veselības problēmas, tai skaitā dzirdes pavājināšanos, miega traucējumus, nelabvēlīgi ietekmēt centrālo nervu sistēmu, nopietni mazinot cilvēka darba spējas un radīt citas sekas. Būtiski atzīmēt, ka Eiropas Parlaments un Padome ir izdevuši direktīvu 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un pārvaldību, kas runā par nepieciešamību sasniegt augstu vides aizsardzības līmeni.
Ir labi zināms, ka plāns polimēru slānis starp diviem metāla vai kompozītmateriāla slāņiem ļauj izgatavot plātnes ar augstām enerģijas absorbējošām īpašībām, tajā pašā laikā nezaudējot stiprības un izturības īpašības. Šādi „sendviča” tipa materiāli ir labi trokšņu un vibrāciju slāpētāji (pasīvā vibrāciju slāpēšana). Kopš tika atklāts pjezoelektrisko materiālu apgrieztais (svārstību ierosināšana) efekts, tika pierādīts, ka šie materiāli var tikt izmantoti gan pasīvai svārstību kontrolei, izmantojot elektronisko šuntu, gan aktīvai svārstību kontrolei, izmantojot dažādas elektroniskās ierīces (pastiprinātājus, kontrollerus, utt.).
Jaunākās metodes konstrukciju tehniskā stāvokļa monitoringam un bojājumu identifikācijai var iedalīt divās galvenajās kategorijās – lokālās eksperimentālās metodes: akustiskās jeb ultraskaņas metodes, magnētiskā lauka metodes, rentgenogrāfija, virpuļstrāvas jeb termiskā lauka metodes, un globālās eksperimentālās metodes, pie kurām pieskaitāmas uz pašsvārstības parametru balstītās bojājumu identifikācijas metodes.
Projekta izaicinājums ir izstrādāt bojājumu identifikācijas metodes pielāgotas integrēto sensoru tehnoloģijai. Šajā gadījumā konstrukciju dinamiskie raksturlielumi tiek iegūti no konstrukcijās integrētiem sensoriem, izmantojot konstrukciju dabiskās svārstības ekspluatācijas laikā, vai arī sensoru ierosinātās svārstības, izmantojot konstrukciju aktīvo kontroli. Sekojoši izstrādātie bojājumu identifikācijas instrumenti un integrēto sensoru tehnoloģija būs pamats reālu konstrukciju tehniskā stāvokļa monitoringa metožu izstrādei. Efektīvi konstrukciju tehniskā stāvokļa monitoringa risinājumi reālā laikā ļautu palielināt konstrukciju drošību, pagarināt ekspluatācijas laiku, samazināt apkopes izmaksas un prognozēt konstrukcijas atlikušo darba mūžu.
Tiltu dinamisko īpašību izpēte ir svarīgs tiltu drošuma nodrošināšanas faktors, kas lielā mērā ietekmē tiltu veiktspēju un kalpošanas laiku. Transporta sistēmu un loģistikas attīstības tendences prasa efektīvi izmantot sauszemes autotransportu un transporta infrastruktūru – ceļus un tiltus. Lai sasniegtu augstāku transporta efektivitāti, tiek izmantoti arvien lielāki un smagāki transportlīdzekļi. Daudzos gadījumos tilti tiek pakļauti virsnormatīvām slodzēm, kas paātrina to bojājumu attīstību un palielina to sabrukšanas varbūtību.
Kaut arī pēdējos gados ir veltītas ievērojamas pūles tiltu dinamisko īpašību pētīšanai, tomēr salīdzinoši maz ir darīts, lai izstrādātu konkrētus kritērijus dinamisko raksturojumu novērtēšanai ekspluatācijā esošām un tikko uzbūvētām tiltu konstrukcijām.
Projekts paredz veikt tilta un transportlīdzekļa mijiedarbības modelēšanu, ņemot vērā transportlīdzekļa veidu, laiduma konstrukcijas tipu, balstījuma veidu un brauktuves segas gludumu, izstrādāta metodika jaunu tiltu dinamisko raksturlielumu novērtēšanai, pētīta transportlīdzekļu svara un kustības ātruma ietekme uz konstrukcijas dinamiskajām īpašībām, kā arī izstrādāta metodika ekspluatācijā esošu tiltu dinamisko raksturlielumu novērtēšanai un to rekomendējamo robežvērtību noteikšanai.
Visbiežāk konstrukcijas drošuma novērtēšanai tiek pielietota vispārējā pieeja, kas ir dota Eirokodeksā un ir paredzēta visa veida jaunām konstrukcijām.
Tādēļ, svarīgi ir izstrādāt metodi tiltu drošuma noteikšanai, ņemot vērā iespējamo risku scenārijus, Latvijai raksturīgo transporta slodzi, tiltu materiālu raksturojumus, bojājumu attīstības modeļus.
Projekts paredz veikt iedarbju uz tiltiem teorētisko varbūtību sadalījuma modeļu aprobāciju Latvijas apstākļiem, ārējo iedarbju savstarpējās kombinēšanās prognozēšanas metodes izstrādi, matemātiskā modeļa izstrādi būvmateriālu fizikālo īpašību nenoteiktības ietekmei uz konstrukcijas nestspēju, būves ģeometrisko nenoteiktību ietekmes uz nestspēju matemātiskā modeļa izstrādi, kā arī izstrādāt metodi Eiropas būvnormatīvos definētā drošuma indeksa novērtēšanai ekspluatācijā esošiem tiltiem un izstrādāt ekspluatācijā esoso tiltu atlikušās neststpējas novērtēšanas metodi.
Izstrādātā metode konstrukciju elementu bojājuma zonas lieluma un vietas lokalizācijas noteikšanai, izmantojot eksperimentāli iegūtos dinamiskos parametrus, un atbilstošās signāla apstrādes metodes atļaus novērtēt tiltu, ēku un tehnoloģisko iekārtu drošumu.
Paredzēts izstrādāt viedas konstrukcijas, kas sastāv no stieptiem nesošiem elementiem ar palielināto īpatnēju stiprību, tajā skaitā hibrīdiem kompozītiem, ar pašregulējošo pa elementu garumu spriegumu lauku un vienmērīgu spriegumu sadalījums pa šķērsgriezumu. Paredzēts izstrādāt konstrukcijas darbības modeļus pamatoties uz atbilstošo darbības shēmas analīze un atsevišķu materiālu darbības raksturošanu. Paredzēts izstrādāt stiepto nesošo elementu darbības modelis. Sagaidāms, ka šķiedru stiegrota plastika izmantošana kopā ar tēraudu ļauj izgatavot stiepto nesošo elementu ar masu līdz 2 reizēm mazāku un īpatnējo stiprību par 2 reizēm lielāku, salīdzinājumā ar tērauda analogiem. Paredzēts izstrādāt rekomendācijas stiepta nesoša elementa izmantošanai.
COST Action TU1406 Transport and Urban Development. Quality specifications for roadway bridges, standardization at a European level (BridgeSpec) (2014-2018), – A.Paeglītis – eksperts un projekta vadības komitejas loceklis (expert, member of MC).
COST projekta “Kvalitātes specifikācijas autoceļu tiltiem: Standartizācija Eiropas līmenī” (vadītājs Jose Matos no Portugāles, Porto Tehniskās Universitātes) mērķis ir izstrādāt vadlīnijas autoceļu tiltu kvalitātes kontroles plānošanai, ņemot vērā zināšanas par jaunākajiem veiktspējas novērtēšanas procesiem. Vadlīniju galvenā uzmanība tiks pievērsta tiltu vadības sistēmas un kalpošanas laika novērtēšanai divos līmeņos: veiktspējas indikatoru un veiktspējas mērķu līmenī. Vadlīnijās tiks attīstītas jaunas pieejas tiltu veiktspējas noteikšanai un novērtēšanai, kā arī kvalitātes prasības, kas nodrošinātu atbilstošu veiktspējas līmeni, uzlabotu tiltu pārvaldības sistēmu, uzlabotu novecojošo satiksmes infrastruktūras objektu uzturēšanu Eiropā. Uz Latvijas valsts autoceļiem šobrīd tiek ekspluatēti 936 tiltu, no kuriem: 880 ir dzelzsbetona tilti, 16 akmens un ķieģeļu tilti, 33 tērauda tilts un 7 koka tilti. Veicot regulāras tiltu inspekcijas, ir konstatēts, ka apmēram 60% ekspluatācijā esošo tiltu var redzēt dažādas pakāpes bojājumus. Sabiedrība sagaida, ka tiltu sabrukums nenotiks nekad vai notiks ļoti reti, tā arī paļaujas uz tiltu projektēšanā un uzturēšanā iesaistīto profesionāļu zināšanām un prasmēm. Tādēļ ir svarīgi, gan tiltu vadības sistēmās, gan to tehniskā stāvokļa novērtēšanā, gan jauno tiltu un rekonstrukcijas darbu projektēšanai izstrādāt vadlīnijas tiltu kvalitātes kontroles plānošanai, ņemot vērā 36 valstu pieredzi.
Papildus informācija: http://www.cost.eu/COST_Actions/tud/TU1406 , www.tu1406.eu
Projekta vadītājs
Ainārs Paeglītis, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte |
Izpildītāji
Andris Čate, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte Materiālu un konstrukciju institūts |
Ieguvis Inženierzinātņu doktora zinātnisko grādu Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU) 1992.gadā. Andris Čate ir profesors RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes, Kompozīto materiālu un konstrukciju katedrā (katedras vadītājs) un Materiālu un konstrukciju institūta direktors. Viņš ir Valsts pētījuma programmas projekta „Inovatīvi materiāli un viedās tehnoloģijas vides drošumam (IMATEH)” (2014. g. – 2017. g.) vadītājs. A. Čate ir piedalījies vairāk nekā 10 Eiropas Savienības Ietvaru Programmas projektos, kā zinātniskais / administratīvais vadītājs un atbildīgais izpildītājs. 2014.gadā A. Čatem tika piešķirts Goda nosaukums „RTU GADA ZINĀTNIEKS 2014” par izcilu ieguldījumu zinātniskā pētniecībā. A. Čate vairāk nekā 25 reizes ir veicis zinātnisku darbu Vācijas, Anglijas un Zviedrijas zinātniskās institūcijās (no 1 līdz 3 mēnešiem). Viņš ir autors/līdzautors vairāk nekā 200 publikācijām (zinātniskās publikācijas: 135; zinātnisko konferenču tēzes: 65; SCOPUS datu bāzē citētas 60 zinātniskās publikācijas; SCOPUS Hirsh citēšanas indekss h = 13). A. Čate ir Latvijas Zinātņu akadēmijas korespondētājloceklis, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Promociju padomes „RTU P-03” zinātņu nozarē „Mehānika” apakšnozarē Cietvielu mehānika loceklis, RTU Promocijas padomes „RTU P-06” zinātņu nozarēs „Būvzinātne” un Transporta un satiksmes zinātnēs loceklis, RTU Mehānikas nozares profesoru padomes loceklis, RTU Būvniecības un arhitektūras nozares profesoru padomes loceklis, Žurnāla „Mechanics of Composite Materials” redaktora vietnieks, Žurnāla „AVIATION” redkolēģijas loceklis, RTU zinātnisko rakstu „Būvzinātne”, 2.sērija redkolēģijas loceklis un RTU Akadēmiskās sapulces loceklis.
Diāna Bajāre, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte Materiālu un konstrukciju institūts |
Ieguvusi doktora grādu materiālzinātnes nozarē Rīgas Tehniskajā universitātē (2011). D.Bajāre ir profesore un vadošā pētniece Būvmateriālu un būvizstrādājumu katedrā, Materiālu un konstrukciju institūtā, RTU. Viņa ir piedalījusies 18 zinātniskās izpētes un sadarbības projektos (8 kā vadītāja) un 11 līgumdarbu izpildē, sadarbībā ar industrijas nozares pārstāvjiem. Prof. D.Bajāre vada 5 doktorantūras studentus (pēdējo 6 gadu laikā). Viņa ir autore/līdzautore 5 patentiem, 50 publikācijām (26 ar SCI, h-indekss 3, Scopus datu bāzē). D.Bajāre ir eksperte inovatīvu un ilgtspējīgu tradicionālo un zema CO2 patēriņa būvmateriālu jomā, atkritumu un blakusproduktu, t.sk. bīstamo atkritumu, pārstrādes nozarē, eko materiālu pielietošanā un sistēmās būvniecībā un atjaunojamo energoresursu ražošanas tehnoloģijās. Viņa ir RTU Promocijas padomes P-06 un LLU Promocijas padomes locekle, kā arī eksperts Latvijas Zinātnes padomē.
Sandris Ručevskis, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte Materiālu un konstrukciju institūts |
Ieguvis doktora grādu mehānikas nozarē Rīgas Tehniskajā universitātē 2010. gadā. S. Ručevskis ir vadošais pētnieks Materiālu un konstrukciju institūta Kompozīto materiālu un konstrukciju katedrā. Viņš ir vadījis 4 zinātniski pētnieciskos projektus, kā arī piedalījies 4 ES Ietvarprogrammas projektu izpildē. Viņš ir autors 26 publikācijām, no kurām 11 ir indeksētas Scopus datu bāzē (h-indekss 4). S. Ručevskis ir Latvijas Zinātnes padomes eksperts būvzinātne un mehānikā.
Ilze Paeglīte, M.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte |
Būvzinātņu nozares doktorantūras studente Rīgas Tehniskajā universitātē. I.Paeglīte ir zinātniskā asistente Transportbūvju institūtā, RTU. Viņas promocijas darba tēma ir „Kustīgās slodzes iedarbība uz tiltu dinamiskajā īpašībām”, kurā pētīta satiksmes slodzes ietekme uz tiltu dinamiskajām īpašībām.
Andrejs Kovaļovs, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte Materiālu un konstrukciju institūts |
Ieguvis maģistra grādu mašīnzinībās un būvniecībā Rīgas Tehniskajā universitātē. 2015. gadā viņš aizstāvēs promocijas darbu „Helikoptera rotora lāpstiņas aktīvā pagrieziena projektēšana” doktora grāda mehānikas nozarē iegūšanai. A. Kovaļovs ir pētnieks Materiālu un konstrukciju institūta Kompozīto materiālu un konstrukciju katedrā. Viņš ir piedalījies 13 zinātniskās izpētes un sadarbības projektos. Viņš ir autors/līdzautors 1 patentam, 36 publikācijām (17 ar SCI, h-indekss 3, Scopus datu bāzē).
Rims Janeliukštis, M.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte Materiālu un konstrukciju institūts |
Doktorantūras students Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātē. Viņa promocijas darba tēma ir „Bojājumu identifikācijas metožu izstrāde konstrukciju tehniskā stāvokļa monitoringam”, kurā tiek pētīta dažādu metožu, tajā skaitā, veivletu transformācijas un modu formu liekuma efektivitāte bojājumu noteikšanā dažāda tipa konstrukcijās. R. Janeliukštis ir zinātniskais asistents Materiālu un konstrukciju institūta Kompozīto materiālu un konstrukciju katedrā. Viņš ir autors/līdzautors 2 Scopus datu bāzē indeksētām publikācijām. R. Janeliukšta interesējošās tēmas ir signālu apstrāde, svārstību dzišana dažādās vidēs, modālā analīze, polimēri un kompozīti.
Andris Freimanis, M.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte |
Būvzinātņu nozares doktorantūras students un pētnieks Rīgas Tehniskajā universitātē, Transportbūvju institūtā. Viņa pētniecības tēmas ietver satiksmes datu tīrīšanas metodes, satiksmes simulēšanu un slodžu aprēķinu jauniem un ekspluatācijā esošiem tiltiem.
Dmitrijs Serdjuks, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte |
Ieguvis doktora grādu būvzinātnes nozarē Rīgas Tehniskajā universitātē (2001). D.Serdjuks ir profesors būvkonstrukciju katedrā, Būvniecības un rekonstrukcijas institūtā, RTU. Viņš ir piedalījusies 9 zinātniskās izpētes un sadarbības projektos. Viņš ir autors/līdzautors ~70 publikācijām (6 – ISI Web of Science datu bāzē, 23 Scopus datu bāzē, h-indekss 4). D.Serdjuks ir Latvijas Zinātnes padomes eksperts Būvzinātnes nozarē. Viņa interesējošās pētniecības tēmas ir koka konstrukcijas, trošu konstrukcijas, kompozītmateriālu konstrukcijas, koka konstrukciju uzvedība uguns iedarbībā, konstrukciju modelēšana.
Aivars Vilguts, M.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte |
Būvzinātņu nozares doktorantūras students Rīgas Tehniskajā universitātē. A.Vilguts ir zinātniskais asistents Būvniecības un rekonstrukciju institūtā, Būvkonstrukciju katedrā, RTU. Viņa promocijas darba tēma ir „Šķērsi līmētas koksnes pielietojums augstceltņu būvniecībā”, kurā pētītas šķērsi līmētas koksnes mehāniskās īpašības ar mērķis rast racionālas augstceltņu konstrukcijas, pielietojot koka materiālu. A.Vilgutu interesējošās pētniecības tēmas ir koka konstrukciju uguns noturība, kompozīti materiāli un konstrukcijas, metāla un vanšu konstrukcijas.
Verners Straupe, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte |
Vadims Goremikins, Dr.sc.ing. Rīgas Tehniskā universitāte |
Ieguvis doktora grādu būvzinātnes nozarē Rīgas Tehniskajā universitātē (2013). V.Goremikins ir vadošais pētnieks Būvniecības un rekonstrukcijas institūtā, RTU. Viņš ir piedalījusies 6 zinātniskās izpētes un sadarbības projektos (1 projekta vadītājs). Viņš ir autors/līdzautors 28 publikācijām (4 – ISI Web of Science datu bāzē, 7 Scopus datu bāzē, h-indekss 6). V.Goremikins ir Latvijas Zinātnes padomes eksperts Būvzinātnes nozarē. Viņa interesējošās pētniecības tēmas ir trošu konstrukcijas, kompozītmateriālu konstrukcijas, konstrukciju uzvedība uguns iedarbībā, konstrukciju modelēšana.
Publication Title | Authors | Proceedings , Journal | Status |
Design Methods of Elements from Cross-Laminated Timber Subjected to Flexure | A. Vilguts, D. Serdjuks, L. Pakrastins | Procedia Engineering, Elsevier, Volume 117, 2015, 10.–19., ISSN 1877-7058 |
Publicēts Saite Prezentācija |
Dynamic amplification factors of some city bridges | I. Paeglite, A. Paeglitis | International Journal of Civil, Architectural, Structural and Construction Engineering, World Academy of Science, Engineering and Technology, 2014, Vol.8, No.12, ISSN 1307-6892 | Publicēts Lejupielādēt Prezentācija |
Materials Consumption Decrease for Long-span Prestressed Cable Roof | A. Stuklis, D. Serdjuks, V. Goremikins | Environment. Technology. Resources : Proceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference, Rezekne Higher Education Institution, 2015, 209.-215., ISSN 1691-5402 |
Publicēts Saite |
Damage identification in beam structure using mode shape data: from spatial continuous wavelet transform to mode shape curvature methods | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate, A. Kovalovs | Proceedings of ICoEV 2015: International Conference on Engineering Vibration, University of Ljubljana, 1.-10. | Publicēts |
Damage Identification in Polymer Composite Beams based on Spatial Continuous Wavelet Transform and Mode Shape Curvature Squares | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate, A. Kovalovs | Baltic Polymer Symposium 2015: Programme and Proceedings, RTU Press, 105.-105. | Publicēts |
Damage Identification in Beam Structure using Spatial Continuous Wavelet Transform | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate, A. Kovalovs | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, Vol.96, Iss.1, 2015, 012058. – 012058., ISSN 1757-8981 |
Publicēts Saite |
Design Methods for Load-bearing Elements from Crosslaminated Timber | A. Vilguts, D. Serdjuks, V. Goremikins | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, Vol.96, Iss.1, 2015, 1.-10., ISSN 1757-8981 |
Publicēts Saite |
Saiteabstract The Dynamic Amplification Factor for bridges with span length from 10 to 35 meters | I. Paeglite, A. Paeglitis, J. Smirnovs | Engineering Structures and Technologies, Taylor & Francis Group, Vol.6, Iss.3, 2015, 1.-8., ISSN 2029-882X | Publicēts Saite |
Modeling of traffic loads for bridge spans from 200 to 600 meters | A. Freimanis, A. Paeglītis | Civil Engineering ’15: 5th International Scientific Conference: Proceedings. Vol.5., Latvia University of Agriculture, 2015, 15.-23., ISSN 2255-7776 | Publicēts Saite |
Damping Properties of Sandwich Truss Core Structures by Strain Energy Method | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, M. Polanski | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, Vol.96, Iss.1, 2015, 012022.-012022., ISSN 1757-8981 |
Publicēts Saite |
Effectiveness of Application of Modal Analysis for the Monitoring of Stressed or Operated Structures | A. Mironov, P. Doronkin, A. Priklonsky, A. Chate | Aviation, Vol.19, No.3, 2015, 112.-122., ISSN 1648-7788 |
Publicēts Saite |
Dynamic effects caused by the vehicle-bridge interaction | I. Paeglite, J. Smirnovs | Civil Engineering ’15 : 5th International Scientific Conference : Proceedings. Vol.5, 2015, 11.-14., ISSN 2255-7776 | Publicēts Saite |
Behaviour Analysis of Load-Bearing Aluminum Members | A. Hirkovskis, D. Serdjuks, V. Goremikins, L. Pakrastins, N.I. Vatin | Magazine of Civil Engineering, Peter the Great St.-Petersburg Polytechnic University, 2015, No.5, 86.-96., ISSN 2071-4726 | Publicēts Saite |
Vibration-Based Approach for Structural Damage Detection | S. Rucevskis, R. Janeliukstis, P. Akishin, A. Chate | Proceedings of the 23rd International Congress on Sound and Vibration, International Institute of Acoustics and Vibration (IIAV), 2016, 1.-8., ISSN 2329-3675 |
Publicēts Lejupielādēt |
Multiple damage identification in beam structure based on wavelet transform | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate | Procedia Engineering, Elsevier, 2017, Vol.172, 426.-432. ISSN 1877-7058 |
Publicēts Lejupielādēt |
Damage Identification Dependence on Number of Vibration Modes Using Mode Shape Curvature Squares | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate | Journal of Physics: Conference Series, IOP Publishing, Vol.744, No.1, 2016, 1.-12., ISSN 1742-6588 |
Publicēts Lejupielādēt |
Wavelet transform based damage detection in a plate structure | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, P. Akishin, A. Chate | Procedia Engineering, Elsiever, 2016, Vol.161, 127.-132. ISSN 1877-7058 |
Publicēts Lejupielādēt |
Comparision of constant-span and influence line methods for long-span bridge load calculations | A. Paeglītis, A. Freimanis | The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, (2016), Vol.11, No.1, pp.84–91. ISSN 1822-427X. |
Publicēts Lejupielādēt |
Mode shape-based damage detection in plate structure without baseline data |
S. Rucevskis, R. Janeliukstis, P. Akishin, A. Chate | Structural Control and Health Monitoring, John Wiley & Sons, Ltd., 2016, Vol.23, Iss.9, pp.1180.-1193., ISSN 1545-2255 |
Publicēts Lejupielādēt |
Damage Identification in Polymer Composite Beams Based on Spatial Continuous Wavelet Transform | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, A. Kovalovs, M. Wesolowski, A. Chate | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, 2016, Vol.111, Iss.1, 1.- 6., ISSN 1757-8981 |
Publicēts Lejupielādēt |
Līmēta koka gājēju pārvads pār autoceļu P103 Dobele-Bauska 17.44 km Tērvetē | A. Paeglītis | Latvijas būvniecība, 2016, Nr.3, 79-85 lpp. ISSN 1691-4058. | Publicēts |
Saspriegta stīgbetona siju tilta nestspējas izpēte (Investigation of load carrying capacity of prestresed concrete I beam) |
A. Paeglītis | Būvinženieris, 2015.gada februāris, Nr.42, 102-108.lpp. ISSN 1691-9262. | Publicēts |
Koka tilti Latvijā – vēsture un perspektīvas (Timber bridges in Latvia – history and perspective) |
A. Paeglītis | Būvinženieris, 2015.gada decembris, Nr.47, 156-163.lpp. ISSN 1691-9262. | Publicēts |
Experimental verification of design procedure for elements from cross-laminated timber |
K. Buka-Vaivade, D. Serdjuks, V. Goremikins, A. Vilguts, L. Pakrastins |
Procedia Engineering, Elsevier, 2016, 1.-9. ISSN 1877-7058 |
Publicēts Lejupielādēt |
Behaviour of load-carrying members of velodromes’ long-span steel roof |
J. Gusevs, D. Serdjuks, G.I. Artebjakina, E.A. Afanasjeva, V. Goremikins | Magazine of Civil Engineering, SPbU, No.5, 2016, 3.-16. ISSN 2071-4726 | Publicēts Lejupielādēt |
Fire design of arch-type timber roof | T. Saknite, D. Serdjuks, V. Goremikins, L. Pakrastins, N.I. Vatin | Magazine of Civil Engineering, SPbU, No.4, 2016, 26.-39. ISSN 2071-4726 |
Publicēts Lejupielādēt |
Peridynamic mesh sensitivity analysis for quasi-static simulations | A. Freimanis*, A. Paeglitis | Procedia Engineering, Elsevier, 2016 |
Publicēts Lejupielādēt |
Dynamic behavior of pre-stressed slab bridges | I. Paeglite*, J. Smirnovs, A. Paeglitis | Procedia Engineering, Elsevier, 2016, 1.-8. ISSN 1877-7058 |
Publicēts Lejupielādēt |
Traffic load effects on dynamic bridge performance | I. Paeglite, J. Smirnovs, A. Paeglitis | Maintenance, Monitoring, Safety, Risk and Resilience of Bridges and Bridge Networks @ Taylor & Francis Group, 2016, 2364. – 2369. ISBN 978-1-138-02851-7 |
Publicēts Lejupielādēt |
Comparision of Constant-Span and Influence Line Methods for Long-Span Bridge Load Calculations | A. Paeglitis, A. Freimanis | Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, Vol.11, No.1, 2016, 84. – 91. ISSN 1822-427X |
Publicēts Lejupielādēt |
Modal analysis of isotropic beams in peridynamics | A. Paeglitis, A. Freimanis | IOP Conference Series, 2017 |
Publicēts Lejupielādēt |
Numerical Investigation on Multiclass Probabilistic Classification of Damage Location in a Plate Structure | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, A. Kovalovs, A. Chate | International Conference on Structural Engineering Dynamics ICEDyn 2017, Technical Programme & Book of Abstracts, 57. – 58. | Publicēts Lejupielādēt |
Vibration-based damage identification in railway concrete sleepers | R. Janeliukstis, A. Clark, S. Rucevskis, S. Kaewunruen | SMAR 2017 – Fourth Conference on Smart Monitoring, Assessment and Rehabilitation of Civil Structures, Technical Programme & Book of Abstracts |
Publicēts Lejupielādēt |
Analysis of Yearly Traffic Fluctuation on Latvian Highways | A. Freimanis, A. Paeglitis | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, 2015, Vol.96, Iss.1, 012064. – 012064, ISSN 1757-8981. | Publicēts Saite |
Choice of rational structural solution for smart innovative suspension structure | V. Goremikins, D. Serdjuks, K. Buka-Vaivade, L. Pakrastins | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, 2017, Vol.251, 1. – 8, ISSN 1757-8981 |
Publicēts Saite |
Damage Identification in Beam Structure Based on Thresholded Variance of Normalized Wavelet Scalogram | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, 2017, Vol.251, 1. – 9, ISSN 1757-8981 |
Publicēts Saite |
Experimental Structural Damage Localization in Beam Structure Using Spatial Continuous Wavelet Transform and Mode Shape Curvature Methods | R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate | Measurement, Elsevier, 2017, Vol.102, 253.-270. ISSN 0263-2241 |
Publicēts Lejupielādēt |
Numerical Investigation on Detection of Prestress Losses in a Prestressed Concrete Slab by Modal Analysis | A. Kovalovs, S. Rucevskis, P. Akishin, J. Kolupajevs | IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, IOP Publishing, Vol.251, 2017, 012090. – 012090., ISSN 1757-8981 |
Publicēts Saite |
Aktivitāšu izpildes laika grafiks
Zinātniskais pārskats par valsts pētījumu programmas 1. posma izpildes gaitu
Programmas ietvaros aizstāvētie darbi
VPP sasniedzamie rezultāti par 2014. un 2015. gadu
Dalība konferencēs:
I. Paeglite, A. Paeglitis. ” Dynamic amplification factors of some city bridges “, International Conference on Structural and Construction Engineering (ICSCE) 2014, 22.12-23.12.2014, London, United Kingdom.
https://www.waset.org/conference/2014/12/london/ICSCE
Aktivitāšu izpildes laika grafiks
Zinātniskais pārskats par valsts pētījumu programmas 2. posma izpildes gaita
Programmas ietvaros aizstāvētie darbi
VPP sasniedzamie rezultāti par 2014. un 2015. gadu
Dalība konferencēs:
A. Vilguts, D. Serdjuks, L. Pakrastins. ” Design Methods of Elements from Cross-Laminated Timber Subjected to Flexure “,
International Scientific Conference – Urban Civil Engineering and Municipal Facilities, 18.03-20.03.2015, Saint Petersburg, Russia.
SPbUCEMF 2015
I. Paeglite, J. Smirnovs. ” Dynamic effects caused by the vehicle-bridge interaction “, International Conference “Civil Engineering 15`”,
14.05-15.05.2015, Jelgava, Latvia. Civil Engineering 15`”
R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate, A. Kovalovs. ” Damage identification in beam structure using
mode shape data: from spatial continuous wavelet transform to mode shape curvature methods “, ICoEV 2015 – IFTOMM International Conference on Engineering Vibration, 07.09-10.09.2015, Ljubljana, Slovenia. ICoEV 2015
A. Vilguts, D. Serdjuks, V. Goremiks. ” Design methods for load-bearing elements from cross-laminated timber “, 2nd International Conference “Innovative Materials, Structures and Technologies, September 30- October 2, Riga, Latvia.
I. Paeglīte, J. Smirnovs. ” Traffic load effect on bridge dynamic response “, 2nd International Conference “Innovative Materials, Structures and Technologies”,
September 30- October 2, Riga, Latvia.
A. Freimanis, A. Paeglītis. ” Analysis of yearly traffic fluctuation on Latvian highways “, 2nd International Conference “Innovative Materials, Structures and Technologies,
September 30- October 2, Riga, Latvia.
R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Kovalovs, A. Chate. ” Damage identification in beam structure using spatial continuous wavelet transform “,
Baltic Polymer Symposium 2015, 16.09-18.09.2015, Sigulda, Latvia. Stenda referats BPS 2015
Programmas popularizēšanas rezultatīvie rādītāji :
21.05.15. tika organizēts un novadīts zinātniskais seminārs “Design of steel and timber structures”(SPbU), kas norisinājās Sanktpēterburgas Valsts Politehniskajā universitātē. Semināru vadīja prof. Dmitrijs Serdjuks. prezentācija
Tautsaimnieciskie rezultatīvie rādītāji :
2015.gada 17. jūnijā Rīgas Tehniskā universitāte un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “D un D centrs” noslēdza sadarbības līgums projektā Nr. 3 “Risku ievērtēšana drošām, efektīvām un ilgtspējīgām būvēm”. Saskaņā ar noslēgto līgumu puses sadarbojas Projekta īstenošānā, ievērojot Projekta mērķi: izstrādāt jaunas metodes riska izvērtēšanai būvēm un konstrukcijām, lai nodrošinātu to drošu, efektīvu un ilgtspējīgu ekspluatāciju.
Sadarbības līgums
Zinātniskais pārskats par valsts pētījumu programmas 3. posma izpildes gaita
2016. gadā licenzēta Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes kopējā maģistru programma.
Programmas nosaukums: “Inovatīvā Ceļu un tiltu inženierija”
Maģistru programma paredzēta 1.5 gadu apmācība angļu valodā, apmācību veic VĢTU un RTU akadēmiskais personāls.
Izstrādātā metodika:
Aprēķina metodika konstrukcijas elementiem no krusteniski līmētas koksnes
Aktivitāšu izpildes laika grafiks
Programmas ietvaros aizstāvētie darbi
Dalība konferencēs:
I. Paeglite, J. Smirnovs, A. Paeglitis. “The Dynamic behavior of pre-stressed slab bridges”, 12th International Conference “Modern Building Materials, Structures and Techniques MBMST 2016”, 26-27 May 2016, Vilnius, Lithuania, prezentācija, MBMST 2016
R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate. “Multiple damage identification in beam structure based on wavelet transform”, 12th International Conference “Modern Building Materials, Structures and Techniques MBMST 2016”, 26-27 May 2016, Vilnius, Lithuania, prezentācija, MBMST 2016
K. Buka-Vaivade, D. Serdjuks, V. Goremikins, A. Vilguts, L. Pakrastins. “Experimental verification of design procedure for elements from cross-laminated timber”, 12th International Conference “Modern Building Materials, Structures and Techniques MBMST 2016”, 26-27 May 2016, Vilnius, Lithuania, prezentācija, MBMST 2016
R. Janeliukstis, S. Rucevskis, P. Akishin, A. Chate. “Wavelet transform based damage detection in a plate structure”, WMCAUS 2016 – World Multidisciplinary Civil Engineering-Architecture-Urban Planning Symposium, 13-17 June 2016, Prague, Czech Republic, prezentācija, WMCAUS
I. Paeglite, A. Paeglitis, J. Smirnovs. “Traffic load effects on dynamic bridge performance”, 8th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management IABMAS 2016, 26-30 June 2016, Foz do Iguaçu, Brazil, IABMAS 2016
R. Janeliukstis, S. Rucevskis, M. Wesolowski, A. Chate. “Damage Identification Dependence on Number of Vibration Modes Using Mode Shape Curvature Squares”, MoViC & RASD 2016 – 13th International Conference on Motion and Vibration Control and 12th International Conference on Recent Advances in Structural Dynamics, 3-6 July 2016, Southampton, UK, prezentācija, MoViC & RASD 2016
S. Ručevskis, R. Janeliukštis, P. Akišins, A. Čate. “Vibration-Based Approach for Structural Damage Detection”, The 23rd International Congress on Sound and Vibration, 10-14 July 2016, Athens, Greece, prezentācija, ICSV23
A. Freimanis, A. Paeglītis.
“Satiksmes slodžu iedarbju teorētisko varbūtību sadalījumu modeļu aprobācija Latvijas apstākļiem”, Rīgas Tehniskās universitātes. 57. starptautiskā konference, 14.-18.10.2016, Rīga, Latvija, prezentācija
R. Janeliukštis. “Konstruktīvo elementu dinamisko parametru eksperimentālās noteikšanas metodoloģijas izstrāde un tās pielietošana konstrukciju tehniskā stāvokļa monitoringam”, Rīgas Tehniskās universitātes. 57. starptautiskā konference, 14.-18.10.2016, Rīga, Latvija, prezentācija
I. Paeglīte, J. Smirnovs. “Transportlīdzekļu svara un kustības ātruma ietekmes novērtēšana uz konstrukcijas dinamiskajām īpašībām”, Rīgas Tehniskās universitātes. 57. starptautiskā konference, 14.-18.10.2016, Rīga, Latvija, prezentācija
D. Serdjuks, V. Goremikins, K. Buka-Vaivade. “To develop innovative smart structure with using of removable natural resources with the increased durability and reliability for structural and infrastructural purposes”, Rīgas Tehniskās universitātes. 57. starptautiskā konference, 14.-18.10.2016, Rīga, Latvija, prezentācija
Programmas popularizēšanas rezultatīvie rādītāji :
- D. Serdjuks, Starptautiskais zinātniskais seminārs „Design of Timber Structures by EN 1995-1-1” 2016, 24. februāris, Sanktpēterburga, Krievija. prezentācija
- D. Serdjuks, Starptautiskais zinātniskais seminārs „Fire Design of Timber Structures by EN 1995-1-2” 2016, 26. marts, Sanktpēterburga, Krievija. prezentācija
- D. Serdjuks, Starptautiskais zinātniskais seminārs „Design of Timber Structures by EN 1995-1-1” 2016, 17. novembris, Rīga, Latvija. prezentācija
Aktivitāšu izpildes laika grafiks
Programmas ietvaros aizstāvētie darbi
Dalība konferencēs:
R. Janeliukstis, S. Rucevskis, A. Kovalovs, A. Chate. “Numerical Investigation on Multiclass Probabilistic Classification of Damage Location in a Plate Structure”,
International Conference on Structural Engineering Dynamics ICEDyn 2017, 3 – 5 July, Ericeira, Portugal.
prezentācija , ICEDyn 2017
R. Janeliukstis, A. Clark, S. Rucevskis, S. Kaewunruen. “Vibration-based damage identification in railway concrete sleepers”, SMAR 2017 – Fourth Conference on Smart Monitoring, 13 – 15 September, Zurich, Switzerland.
prezentācija , SMAR 2017
Programmas popularizēšanas rezultatīvie rādītāji :
Ir publicēti , pieņemti publicēšanai vai sagatavoti publicēšanai 2 pilna teksta zinātniskie raksti:
- Buka-Vaivade K., Serdjuks D., Goremikins V., Vilguts A., Pakrastins L. “Experimental Verification of Design Procedure for Elements from Cross-Laminated Timber. Procedia Engineering 172(2017), p. 1212-1219 (citēts SCOPUS datu bāzē).
- Goremikins V., Serdjuks D., Buka-Vaivade K., Pakrastins L. „Choice of Rational Structural Solution for Smart Innovative Suspension Structure.” IOP Conference Series, Proceedings of 3rd International Conference Innovative Materials, Structures and Technologies (paredzēta citēšana SCOPUS un WoS datu bāzēs ).
Par iegūtajiem rezultātiem paredzēts ziņojums 1 starptautiskā konferencē:
- Goremikins V., Serdjuks D., Buka-Vaivade K., Pakrastins L. „Choice of Rational Structural Solution for Smart Innovative Suspension Structure.” 3 rd International Conference „Innovative materials, Structures and Technologies” 2017, Septembris 27 – 29, Rīga, Latvija.
Atskaites posmā par projekta tēmām izstrādāti un aizstāvēti 2 maģistra darbi:
- Karīna Buka-Vaivade, “Inovatīva iekārtā konstrukcija ar krusteniski līmētu kokmateriālu klāju”, vad. prof. D.Serdjuks.
- Jana Gerasimova, “Aprēķina metodikas pārbaude liektiem hibrīdelementiem ”, vad. prof. D.Serdjuks.
Zinātniskie projekti, kas ir ieguti IMATEHa bāzē:
- RTU Zinātniskais projekts „Iepriekšsaspriegtas trošu kopnes un kārtaini līmētās koksnes klāja mijiedarbība ” Nr. ZP-2016/9. Projekta vadītājs – Vad. pētn. V.Goremikins.
Jaunie promocijas darbi, kas ir piesaistīti projektam:
- Karīna Buka-Vaivade, promocijas darba tēma „Krusteniski līmētu kokmateriālu izmantošanas efektivitātes paaugstināšana stieptajās konstrukcijās” zinātniskie vadītāji – profesors Dr. habil.sc.ing. Kārlis Rocēns, profesors Dr.sc.ing. Dmitrijs Serdjuks, aizstāvēšanās paredzēta 2021. gadā.